Jak napsat článek o svém podnikání?

Jak napsat článek o svém podnikání?

Nabízíme vám prostor zviditelnit vaše podnikání. Jak pro zákazníky, tak pro vyhledávače. Společně vytvoříme článek o tom, co děláte, v čem podnikáte, jak se vám daří a proč by tomu měli ostatní věnovat pozornost. Je to základní návod, jak o sobě psát, který můžete aplikovat i na svém blogu, webu nebo sociálních sítích.

Jak na to? Prvním krokem bylo vytvoření profilu v katalogu. Ten slouží jako základní vizitka a použijeme ji do příspěvku jako váš podpis.

Druhý krok je samotný příspěvek neboli článek, text. Vyhneme se ale strohému popisování, kdo jste a co nabízíte, ale podíváme se na vás očima zákazníka. Cílem je upoutat pozornost a vyzvat čtenáře k akci (ať už chce jen vědět více informací nebo rovnou objednat službu nebo koupit výrobek).

Jaké téma zvolit?

U služeb nebo on-line produktů poodhalte kousek svého know-how a zmiňte, že je to jen část problému a zbytek se čtenář dozví na osobní konzultaci nebo v dalších materiálech (placených i neplacených) na webu.

Nebo rozepište skvělou referenci, kterou jste nedávno dostali, na případovou studii.

U zboží neuvádějte parametry, ale k čemu slouží, s čím zákazníkovi pomůže, kým se stane, když výrobek zakoupí atd., ke článku vždy připojte odkaz na e-shop nebo prodejní stránku.

Pokud zboží sami vyrábíte, není nic jednoduššího, než zveřejnit svůj příběh, jak jste se k výrobě dostali a hlavně proč? Který výrobek je vaše srdcovka? Nebo co se osvědčilo vašim zákazníkům?

Jaké odkazy v článku použít?

Základním prvkem příspěvku je umístit do něj chytře odkaz na vaši webovou stránku nebo sociální sítě (ano, to je ten tzv. zpětný odkaz zajímavý pro algoritmus vyhledávačů). Ale pozor, rozhodně neodkazujte na homepage! Odkažte vždy tam, kam čtenáře směrujete textem. Zkuste je vyzvat k akci.

Článek optimalizovaný pro vyhledávače SEO
  • Chcete se dozvědět víc? (+ odkaz na váš blog)
  • Zajímá vás, jak to funguje? (+ odkaz na popis služby)
  • Potkejme se osobně! (+ odkaz na váš web se stránkou o konzultacích)
  • Vyberte si z posledních kousků! (+ odkaz na daný výběr zboží v e-shopu).

Společné téma: podnikání

Zajímavým oslím můstkem pro zarámování vašeho článku může být také fakt, že podnikání žen a zejména maminek má svá specifika. Dejte vědět světu, jak se s nimi perete a jak jste úspěšní či neúspěšní. Taková sebereflektující případovka. Lidé lační po příbězích, jak na to. A pokud je zaujmete, určitě se půjdou podívat k vám na web.

Klíčová slova jsou klíčová

Používáte na svém webu klíčová slova nebo máte je alespoň definovaná? Jde o taková slova a také fráze, které vaši zákazníci mohou zadat do vyhledávače (google, seznam) a po jejich zadání by narazili na vaši nabídku.

Jasně, když začínáte, je ve výsledcích vyhledávání zřejmě vaše konkurence, která tohle dělá už nějakou dobu, ale vy můžete začít a využíváním těch správných „klíčovek“ se za nějakou dobu dostat také vysoko. Jak najít svá klíčová slova vydá na samostatný článek, pro začátek tak postačí, když si uvědomíte, jak vás lidé, zákazníci mohou najít.

Pokud klíčová slova máte, pro psaní příspěvku je teď důležité, je do textu zakomponovat. Nemusejí se přitom opakovat v každém odstavci, ale zkuste je 4-5x použít, z toho jednou v nadpisu, perexu a podnadpisu. Čím výš v textu, tím líp.

Nekopírujte, buďte originální

Poslední rada, jak napsat článek o vlastním podnikání, se týká unikátnosti obsahu. Nejde tady o to, okopírovat text z vašeho webu a umístit jej na jiný web. Přečíst si jej sice může někdo nový, ale z hlediska hodnocení vyhledávačů jde o tzv. duplicitní obsah, který roboti neustále indexující weby snadno odhalí. A daný vyhledávač vám za takový obsah sníží hodnocení (posune dolů ve výsledcích vyhledávání) nebo dokonce začne ignorovat. Takže buďte originální. Psaní o sobě si navíc procvičíte a zautomatizujete.

Pořád si nevíte rady s psaním?

Pokud vám celé to psaní přijde až příliš složité, chápeme, na první pohled se může zdát, že jde o moc věcí najednou. Máme pro vás ale TIP: prostě začněte psát. Text se vždy lépe edituje, než vymýšlí. Jakmile budete mít úvodní návrh, vždy s ním můžete začít pracovat podle tohoto návodu.

A v případě, že si na to netroufáte ani tak, přidejte se do uzavřené fb  skupiny „Dejte o sobě vědět“, kde si tvorbu článku o vlastním podnikání zkoušíme krok za krokem.

FB skupina Dejte o sobě vědět

Dejte článku korunu … ehm, formu

Pokud máte text, je třeba udělat ještě pár důležitých věcí, aby vypadal k světu. Příspěvek by měl mít alespoň 250 slov (cca rozsah A4), obsahovat nadpis, krátký a nejvýstižnější úvodní odstavec o čem text bude (tzv. perex) a dále podnadpisy a jednotlivé odstavce. Nadpisy a perex i zkušení spisovatelé píšou většinou až na konec!

Text musí obsahovat alespoň jeden odkaz (na váš web, blog, sociální sítě apod.) vždy formou prolinkování textu, který se k odkazu vztahuje, NE vět typu „více informací najdete zde“.

Příspěvek zakončí jméno autora/ky s proklikem na profil v katalogu.

Připojte k textu 1-2 obrázky (z toho 1 úvodní nejlépe na šírku v minimální velikosti 640×480 px) a do textu vypište jeho popis a zdroj (např. vlastní archiv/portfolio, nebo v případě obrazového materiálu z fotobanky licenci k použití). V případě, že obrázek nedodáte, použijeme námi vybraný obrázek, který ale nemusí plně souznět s vaším textem a to by byla škoda, nemyslíte?

Pomůžeme vám

Jasně, může se stát, že i přes veškerou snahu, to nepůjde. Nebojte se v takovém případě napsat na info@byznysmam.cz a společně vymyslíme, jak na to. Naopak máte-li hotovo, na stejný e-mail, pošlete svůj příspěvek a obrázky popř. video, ať jej můžeme co nejdříve zveřejnit a hlavně o vás dát vědět světu.

Autorka: Jana Pokorná
Book photo created by freepik – www.freepik.com
Business vector created by stories – www.freepik.com

Související příspěvky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *